Culligan International og Waterlogic Group Holdings afslutter fusionen.

november 2, 2022
blog-hero-culligan-waterlogic

Det sammenlagte selskab leverer rent og bæredygtigt drikkevand til mere end 100 millioner forbrugere og sparer verden for mere end 40 milliarder plastflasker årligt.

ROSEMONT, IL, USA og MAIDENHEAD, Storbritannien

Culligan International (“Culligan”), det innovative mærke inden for forbrugerorienterede, bæredygtige løsninger og tjenester for vand, og Waterlogic Group Holdings (“Waterlogic”), en global designer, producent, distributør og tjenesteudbyder af renset drikkevandsdispensere, annoncerede i dag fuldførelsen af transaktionen, hvor de fusionerer, og skaber en leder inden for rene og bæredygtige løsninger og tjenester for drikkevand. Med hovedkontor i Rosemont, Illinois, opererer det sammenlagte selskab under navnet Culligan.

Med over 11.000 ansatte, der direkte opererer i 30 land, genererer Culligan kombinerede årlige indtægter på omtrent 2,4 milliarder dollars og er godt positioneret til at vokse i det hurtigt voksende globale forbrugervandmarked til en værdi af 35 milliarder dollars. Gennem fusionen udvides selskabets produktsortiment og øges den globale rækkevidde, inklusive et omfattende forhandlernetværk i over 70 lande.

Det giver også øget skala og ekspertise til at drive innovation i udviklingen af nye løsninger til filtrering, rensning og behandling af husholdnings- og kommercielt vand og udvider disse til både eksisterende og nye markeder. Samtidig styrker det distributionskanalerne over Amerika, Europa, Mellemøsten, Afrika og Asien-Stillehavsregionen.

Kraftfuldt kombineret team som ét Culligan

“Vores to organisationer udgør et kraftfuldt kombineret team som ét Culligan, med fælles værdier og forpligtelse til et klart formål om at ændre menneskers liv og forbedre miljøet,” sagde Scott Clawson, præsident og administrerende direktør i Culligan International. “Culligan er en førende global leverandør af løsninger og tjenester til forbrugervand, med en mission om at levere rent, sikkert og blødt vand for at forbedre forbrugernes sundhed og velvære og reducere brugen af engangsplast. Med over 100 millioner brugere globalt, sparer vores løsninger mere end 40 milliarder plastflasker årligt.”

“Vores dybe, gensidige tro på, at vi har evnen og ansvaret for at bidrage positivt til jorden, leder vores beslutninger og er indarbejdet i vores drift,” sagde Jeremy Ben-David, grundlægger og tidligere koncernchef i Waterlogic, som nu er administrerende direktør for Europa, Mellemøsten og Afrika-regionen i Culligan, og medlem af den udøvende ledelse i Culligan Global. “Vi tager FN’s bæredygtighedsmål alvorligt, og i dag er vi enige om at skabe endnu større positiv indvirkning i alt, hvad vi gør.”

Det fusionerede selskab har primært ejerskab fra fonde knyttet til BDT Capital Partners, LLC (“BDT”) og fra selskabets medinvestorer. I løbet af 2021 købte fonde forvaltet af BDT, en associeret virksomhed til BDT & Company, LLC, en handelsbank, der samarbejder med familie- og iværksætterdrevne virksomheder for at opnå deres strategiske og økonomiske mål, Culligan sammen med en gruppe strategiske familieejede virksomheder og investorer fra det globale netværk.

Waterlogic blev opkøbt i januar 2015 af fonde forvaltet af Castik Capital, en europæisk private equity-investor, som sammen med tidligere medlemmer af Waterlogics ledelsesteam og andre aktionærer, har en betydelig minoritetsposition i Culligan.

Vilkårene for transaktionen blev ikke offentliggjort.

Om Culligan International

Grundlagt i 1936 og med hovedkontor i Rosemont, Illinois, gør Culligan International en reel forskel i menneskers liv ved at levere rent, sikkert og velsmagende vand til mere end 100 millioner forbrugere globalt. Med over 11.000 ansatte i 30 land genererer vi kombinerede årlige indtægter på omtrent 2,4 milliarder dollars og er godt positioneret til at vokse i det globale forbrugervandmarked på 35 milliarder dollars.

Culligan er et af verdens mest anerkendte og betroede navne inden for vand, et ry bygget gennem en 85 års lang arv af tillid, innovation, service og kvalitet. Culligan-brandet omfatter en familie af ikoniske mærker og innovative teknologier, der inkluderer Quench, Blupura, Zip Water, Purezza Premium Water og Firewall® UV-C purification.

Gennem fusionen med Waterlogic udvider vi mangfoldigheden af produkter, vi tilbyder, samtidig med at vi øger vores globale tilstedeværelse. Dette inkluderer udnyttelse af et omfattende netværk af forhandlere i over 70 lande. Vi er nu i stand til at levere et bredt udvalg af løsninger til husholdninger, kommercielle virksomheder og detailhandel til nye markeder og distributionskanaler over Amerika, Europa, Mellemøsten, Afrika og Asien-Stillehavsregionen.

Som et virksomhed med et formål er vi forpligtet til at reducere vores miljøpåvirkning gennem hele værdikæden. Vores bæredygtige vandfiltrerings-, rensnings- og behandlingsløsninger bidrager til at reducere brugen af plastflasker. Hvert år sparer vi mere end 40 milliarder plastflasker gennem vores tiltag.

For mere information, besøg venligst: www.corporate.culligan.com

Mediekontakt:

Andrew Spinelli / Alice Gibb

Brunswick Group

T: +1 312 468 7431 / +44 (0) 7823 527 134 E: [email protected]

Kontakt for investorrelationer:

Andy Kellogg

T: +1-847-430-1360 E: [email protected]

Beslægtede artikler